Pieter van Rooij en Ton Willems benoemd tot erelid

Op zaterdag 10 juli vond de barbecue plaats. Het eerste evenement sinds lange tijd en gelukkig waren de weergoden dreigend, maar ons toch gunstig gezind. Voorafgaand aan de barbecue vond een buitengewone ledenvergadering plaats. De ledenvergadering benoemde 2 leden tot erelid van TTV Stiphout: Ton Willems en Pieter van Rooij. Voorzitter Erwin de Gelder sprak hen toe met mooie woorden waarom deze eer hen ten deel kwam.

Ton Willems behoeft in tafeltennissend Nederland geen nadere introductie. Ton is een icoon: zo’n 60 jaar competitiespeler binnen de NTTB, heeft functies binnen de NTTB bekleed en is jarenlang voorzitter van de NKS geweest. Voor TTV Stiphout, waar hij in 1975 lid werd, begon hij als trainer, heeft voor TTV Stiphout diverse landelijke tafeltennisevenementen binnengehaald, is jarenlang voorzitter geweest en ondersteunde na zijn voorzitterschap het bestuur nog met raad en daad. Ton heeft voor eerdere verdiensten in 1995 al de verenigingsspeld ontvangen en in 2001 werd hij door het bestuur benoemd tot lid van verdienste. Als ‘kroon op het werk’ nu dus het erelidmaatschap.

Pieter van Rooij werd op 16 jarige leeftijd lid van TTV Stiphout. Enkele jaren later, bij de bouw van ons eigen home Stiphouse, was Pieter al volop betrokken bij de bouwactiviteiten. Bij de ingebruikname van de splinternieuwe tafeltennisaccommodatie in 1988 werd Pieter trainer. Iets wat hij tot op de dag van vandaag is blijven doen! Ook is hij actief geweest in de jeugdcommissie en de activiteitencommissie en ook heel even actief in het bestuur, maar daar lag zijn hart en kracht niet. Zijn kracht lag zeker wel in het organiseren van trainingsweekenden, waar hij ook zijn creativiteit toonde door prachtige en ludieke ontwerpen te maken voor posters en de shirts die als aandenken werden uitgereikt. In 1997 ontving hij de verenigingsspeld en in 2010 is Pieter door het bestuur benoemd tot lid van verdienste. Het erelidmaatschap komt hem dubbel en dwars toe!

Door ben / Administrator, bbp_participant op jul 11, 2021