Frederique van Hoof helaas net geen ticket voor de Olympische Spelen weten te bemachtigen

PATTAYA/HELMOND – Paratafeltennisster Frederique van Hoof, ondersteunend lid van onze club, zal komende zomer niet deelnemen aan de Paralympische Spelen. Drie jaar geleden won ze samen met Kelly van Zon zilver in het teamtoernooi, maar dit jaar is het de 23-jarige Helmondse niet gelukt een ticket voor Parijs te bemachtigen. Tijdens het paralympisch kwalificatietoernooi (PKT) verloor ze in de halve finale.

Van Hoof moest het PKT in Thailand winnen in handicapklasse 8 om een ticket voor de Paralympische Spelen in Parijs te verkrijgen. Hoewel ze de halve finales overtuigend bereikte, verloor ze daarin met 3-0 van Elena Litvinenko, die onder neutrale vlag uit Rusland speelt. Daarmee is de weg naar Parijs voor Van Hoof definitief afgesloten.

“Helaas is het vandaag niet gelukt en dat is erg teleurstellend,” schrijft ze op haar Instagrampagina. “Dit betekent geen ticket voor de Paralympische Spelen. Ook de optie om een wildcard aan te vragen is er deze keer niet. Voor nu betekent dit even flink balen, maar ondertussen richt ik mijn blik op de komende vier jaar, richting de Spelen in Los Angeles.”

Door ben / Administrator, bbp_participant op jun 05, 2024