Yvette is oliebol van 2024

Oliebollentoernooi 2024

Op Zondag 7 januari was het weer zo ver. Het meest prestigieuze toernooi van het jaar stond op het programma. Het was weer tijd voor het Oliebollen toernooi! Het animo was groot en met 50 deelnemers (wederom een heel dik record) gingen we op zoek wie de opvolger van Lex ging worden.

Het was heel leuk om te zien dat op dit evenement zowel de jeugd (sommige deden hier hun aller eerste toernooi ervaring op) , senioren, competitie spelers, woensdag/donderdag ochtend spelers vertegenwoordigd waren en iedereen tegen iedereen kon spelen.

Rond de klok van 13:00 ging het toernooi van start, op Bilal na was iedereen keurig op tijd, met de eerste van uiteindelijk 125 wedstrijden. Dit jaar mochten Renée en Peter het toernooi aftrappen (5-11, 6-11). Tussen de wedstrijden door werden alle deelnemers goed verzorgd! Walter had de bar perfect onder
controle. De overheerlijke oliebollen werden gebakken door Carla. Namens de organisatie en alle deelnemers ontzettend bedankt! We hebben ervan genoten!

Terug naar het sportieve gedeelte. Er werden heel veel mooie en sportieve wedstrijden gespeeld vol spanning en echte krakers. Zo vinden bijvoorbeeld Jan van de Meulenhof en Jean-Louis 11-8 gewoon de perfecte game uitslag (11-8, 8-11, 8,11). Carlo en Tomislav hielden het spannend tot op het einde (7-11, 14-11, 12-10), ook Willem en Renée hadden een verlenging nodig in de 3e game (11-7, 4-11, 10-12). Lex wist dank zijn de steun van familie en op conditie Arthur te verslaan. (15-13, 13-11, 4-11). Echter ook met de conditie van Ton was vandaag niks mis, hij wist Marieke in de 5e wedstrijd van het toernooi te verslaan. (11-8, 11-9).

Nadat alle 125 wedstrijden gespeeld waren bleek het toch dat het precies 1 speler was gelukt om al zijn wedstrijden te winnen. Dit was Kasim (finale tegen Patrick van TV) wie later gehuldigd werd als toernooiwinnaar. Nu vlug door naar het belangrijkste.

Wie o wie mag de meest prestigieuze titel van TTV Stiphout op zijn palmares bijschrijven? Dit jaar waren wij op zoek naar de meest gulle speler. Wie gunt zijn tegenstander het meeste en dus ook de meeste punten? Op plek 3, welke 120 punten aan zijn tegenstander gunde, eindigde Jan van Melick. De 2e plek ging met 124 gegunde punten aan haar tegenstanders naar Ely. Nu de nummer 1. We hebben een vermoeden dat ze hier echt voor gespeeld heeft. Die game tegen Toine (16-18) en de wedstrijd tegen Mieke (10-12, 11-8, 12-10) vallen zeker op. Maar niks te min, dik en dik verdiend. De nieuwe oliebol van
het jaar is: Yvette!!! (lees hieronder verder het stukje van onze trotse oliebol van 2024)

Wedstrijdleiding Oliebollentoernooi,
Jasper Mooij & Joris van Rijsingen

Een stukje van onze trotse oliebol 2024

Ik weet nog goed dat ik aan het twijfelen was om mezelf in te schrijven voor het oliebollentoernooi…Want ja, het is gezellig (organisatie bedankt!), de oliebollen zijn altijd heerlijk (met liefde gemaakt door Carla) en de ‘generale’ voor het nieuwe competitieseizoen is wel heel belangrijk om te doen.

Helaas is het vorige seizoen niet heel goed verlopen. Ons team is gedegradeerd en we moeten het nu waar gaan maken in de 7e klasse. Maar met dit team weet ik zeker dat dit ons seizoen wordt en dat we niet in de onderste regionen terechtkomen! Dus met een peptalk op zak, heb ik mezelf maar opgegeven.

Dit jaar was besloten om de meest sociale speler (degene die de meeste punten aan de tegenstander gaf) te eren. Als ik dit had geweten, had ik mijn eerste wedstrijd tegen Toine (16-18 verlies) niet meteen zo spannend gemaakt. Maar goed, toch voel ik mezelf vereerd om met deze gedachtegang, de titel te veroveren.

Voor iedereen die graag wil weten hoe het mij gelukt is om DE titel der titels´Oliebol van het jaar´ te krijgen, komen hier enkele tips:

• Train zo min mogelijk, eigenlijk gewoon niet. Niet omdat je dit niet leuk vindt, maar omdat je privéleven gewoon te druk is.
  • Speel op maximaal 30% van je kunnen. Ik had willen zeggen dat ik dat deed, maar ik gaf toch echt de volle 80%.
  • Drink geen alcohol op de dag zelf. Het lukte me niet om 2 wedstrijden te winnen.
  • En natuurlijk het allerbelangrijkste, geniet van de dag en eet lekker veel oliebollen!

Yvette van de Konijnenberg

Door beheerder / Administrator, bbp_keymaster op jan 10, 2024