Ryan Sanders Clubkampioen jeugd 2023!

Op zaterdag 14 januari werden de clubkampioenschappen voor onze jeugdleden gespeeld. Waar we vorig jaar slechts 5 deelnemers hadden die werden toegevoegd aan het seniorentoernooi, waren het er dit jaar 10. Dit konden er nog veel meer zijn. We verwachten dat dat volgend jaar het geval zal zijn.

Er werd gestart in 3 poules, 2 van 3 en 1 van 4. De winnaars gingen naar de finalepoule, evenals de nummer 2 uit de poule van 4. Wat liet onze jeugd goed spel zien! De spelers die pas kort lid zijn, lieten al zien veel geleerd te hebben! Maar ook onze oudere jeugdspelers toverden ballen op tafel waar menigeen van denkt dat zou ik zelf wel willen doen. Wat vooral opviel was dat het in een heel fijne, sportieve sfeer ging.

In de finalepoule (4-kamp) speelden Liang, Loek, Max en Ryan. Het waren vaak heel spannende wedstrijden van een hoog niveau. In de troostrondes (2 poules van 3, met aansluitend plaatsingswedstrijden) waren ook veel spannende wedstrijden te zien. Veel ouders en familieleden toonden hun interesse en ondanks 10 deelnemers was het toch gezellig druk in Stiphouse.

Toen de laatste wedstrijden waren gespeeld konden we de eindstand opmaken. Enigszins verrassend was het dat Ryan Sanders als Clubkampioen Jeugd kon worden gefeliciteerd. Hij is niet de speler met de hoogste rating van de deelnemers, maar toonde wel focus op de goede momenten en steeg qua spel soms zelf boven zichzelf uit. Hulde Ryan voor deze geweldige prestatie. Zijn naam wordt vereeuwigd op het bord met alle clubkampioenen dat in de kantine hangt. Alle 10 de deelnemers hebben zich gekwalificeerd voor de Top-12 die kort na de zomervakantie zal worden gespeeld. De Top-12 is een leuk toernooi, gecombineerd met de Top-12 voor de seniorleden.

De totale eindstand:

1. Ryan Sanders                    Clubkampioen Jeugd, Clubkampioen Jongens, 1e prijs jongens junioren
  2. Max van der Hoeven
  3. Liang Deiss                         1e prijs jongens kadetten