Kampioenschap van Heren 1

Voor aanvang van de competitie leek het 1e team van TTV Stiphout goede kans te maken op de titel in de 1e klasse D. Van een leien dakje ging het allerminst.

Alhoewel na de redelijk soepel verlopen 1e helft van deze competitie het team op kop ging met 6 punten voorsprong op Een en Twintig 1 (35 om 29), ging de 2e helft minder soepel.

Met name de uitwedstrijd bij Return Oss 1 was er één om snel te vergeten. Met maar liefst 8-2 werd verloren bij het team dat uiteindelijk op de 5e plaats (en daarmee degradant) eindigde.

Ondanks deze uitglijder volgden degelijke overwinningen tegen Valkenswaard 1 en TTCV van Herwaarden 2. Vervolgens werd ook verloren bij Veldhoven (6-4), maar was er het geluk dat Een en Twintig maar met 2 personen aantrad bij TTCV van Herwaarden en daar met 8-2 onderuit ging.

De laatste wedstrijd, tegen nummer 2 Een en Twintig, werd ingegaan met een voorsprong van 4 punten. Toen bleek dat één van de sterkhouders van Een en Twintig geblesseerd was en daarom niet kon meespelen in dé kampioenswedstrijd, was het pleit snel beslecht. Bij 0-3 voor ons 1e team was het kampioenschap een feit! Gefeliciteerd! Een en Twintig feliciteerde de heren en gaven elk een mooie roos! Volgend seizoen maakt het 1e team wederom haar opwachting in de hoofdklasse. Succes heren!

Naast het 1e team in de NTTB is ook ons 1e team in de TLE onlangs kampioen geworden in Klasse 3. De voorsprong van 13 punten op concurrent Flash 4 liet zien dat er sprake was van enige overmacht. Volgend jaar gaat dit team uitkomen in  Klasse 2. Gefeliciteerd heren!

Door ben / Administrator, bbp_participant op apr 24, 2019