Stiphoutse AW4D gaat woensdag 15 november van start

Van woensdag tot en met zaterdag (15 t/m 18 november) vindt de Stiphoutse AvondWielerVierDaagse (AW4D) plaats. Elke avond vanaf 19:30 uur, behalve op zaterdag, dan starten we om 19:00 uur. Place to be: Wielerpaleis De Smed, Dorpsstraat 40 in Stiphout.

16 ploegen en 32 renners staan aan de start om avond na avond in de top van de klassementen te komen tijdens de sprint-, achtervolgingsraces en de koppelkoers. Elke avond vindt er ook een prominentenrace plaats, waarbij bekende Stiphoutse mensen of verenigingen de ludieke strijd met elkaar aangaan. Voorafgaand aan de prominentenraces wordt een loterij gehouden, waarbij zeer mooie prijzen zijn te winnen. De prominenten zelf nemen cadeaus mee die per Amerikaans opbod worden geveild.

Op woensdagavond zijn de prominenten de voorzitters van Fanfare De Vooruitgang, het Sint Antoniusgilde, PSV Sint Trudoruiters en Stiphout Vooruit. Op donderdagavond stappen vier mensen uit de ondernemersfamilie Van den Berkmortel op de fiets. Vrijdagavond is het de beurt aan buurt- en vriendenverenigingen de Badraoven, de Boezemvrienden, de Koolgasten en de Torenrakkers. Op zaterdagavond zijn het de prins en 3 oud-prinsen die traditiegetrouw op de fiets klimmen.

De organisatie is dit jaar in handen van TTV Stiphout en De Stiphoutse Vlooienmarkt. De opbrengst van dit evenement is voor 50% voor TTV Stiphout en 50% voor De Stiphoutse Vlooienmarkt.

Iedereen is van harte uitgenodigd om dit gratis toegankelijke evenement te bezoeken. Uiteraard veel succes gewenst bij de loterij en de veilingen!

Door ben / Administrator, bbp_participant op nov 12, 2023