Liefst 4 kampioenschappen voorjaarscompetitie 2018!

Liefst 4 kampioenschappen voorjaarscompetitie 2018!Op de laatste speeldag van de competitie lukte het nog 3 andere teams om het kampioenschap in de wacht te slepen. Dit in navolging van jeugd 4 die al de week ervoor de titel bemachtigden.

Heren 1 had nog 2 punten nodig om zeker te zijn. Tegenstander en ‘concurrent’ Veldhoven 2 had de moed al opgegeven en vaardigde liefst 3 invallers af naar Stiphouse. Het werd 9-1. Ons vaandelteam, bestaande uit Peter Bruurs, Frenklin van der Burgt, Jörgen Duitsman en Carlo Seelen, sloegen maar liefst 72 punten bij elkaar en gaan volgend seizoen weer uitkomen in de Hoofdklasse.

Heren 3 begon met een achterstand van liefst 8 punten tegen koploper Meppers 2. De opdracht was duidelijk, er moest minstens met 9-1 gewonnen worden. Echter, in de uitwedstrijd werd met 3-7 gewonnen, dus 9-1 leek niet onmogelijk. In een geweldige ambiance werd het ook daadwerkelijk 9-1! Bram Canton, Han van de Poel en Lex van de Westelaken zorgden voor deze even geweldige als opmerkelijke prestatie. Samen met 4e man Joris van Rijsingen bleven ze daarmee Meppers 2 één puntje voor en promoveren naar de 2e klasse. Hulde aan de helden!

Voor een nog onmogelijkere opgave stond heren 6. Nadat men de uitslag van naaste concurrent Flash 6 had vernomen, 10-0 winst, zou alleen een 10-0 overwinning op Meppers 4 volstaan. Carolien van de Kerkhof kon deze wedstrijd, vanwege verplichtingen elders, niet meedoen. In plaats van Carolien speelde Stefan Harmsen en samen met vader en zoon Ario en Bastiaan Nab liep de spanning gaandeweg de avond op. Uiteindelijk haalde Stefan het 10e en beslissende punt binnen. Evenveel punten als concurrent Flash 6, maar onderling een beter resultaat (thuis 7-3 winst, uit 6-4 verlies). Een knappe prestatie! Volgend seizoen 4e klasse.

Door beheerder / Administrator, bbp_keymaster op apr 23, 2018